Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
KT

"Je suis Charlie" v překladu "Jsem Charlie" (to já je tam nadbytečné, patří do francouzské gramatiky, u nás se nepoužívá), je zřejmou parafrází na projev prezidenta Kennedyho před berlínskou zdí a má tedy hodnotu symbolu. 

Cit: „Všichni svobodní lidé, ať žijí kdekoliv, jsou dnes občany Berlína. A proto já, jako svobodný člověk, hrdě prohlašuji...,“ řekl prezident anglicky a s náležitým důrazem německy dodal: „Ich bin ein Berliner!“ (Jsem Berlíňan!).

2 0
možnosti
JR

J63a22r79a 45R58a81n71k

16. 1. 2015 22:51

KLaroR^, prectete si prosim tento clanek, stoji to za to i pokud byste mela pouzit translator, coz si nemyslim;-)

https://ricochet.media/en/292/lost-in-translation-charlie-hebdo-free-speech-and-the-unilingual-left

0 0
možnosti
MR

Neděje se nic než to že společnost a lidi se vypořádají s tím to stavem a tématem, než přijde další a další ... .

1 0
možnosti
ŠM

Já jsem já! A vždycky budu! Odsuzuji terorismus jako takový a na to nemusím být ani nebýt Charlie...v okamžiku, jaký nastal v Paříži a jaký nastává i jinde, jsem to já a je jen na mě,jak ho prožiju...a co udělám.

0 0
možnosti
KT

Možná ale, že jsou v životě chvíle, kdy je potřeba dát najevo sounáležitost se stejně smýšlejícími, jednoduchý symbol je k tomu více než vhodný.

Prezidenta Kennedyho např. jistě nebude nikdo podezírat ze stádovosti.

1 0
možnosti
JR

J56a36r22a 27R51a44n13k

14. 1. 2015 23:52

Reporteri bez hranic, ktere mam nastavene na compu asi tak jako Vy ceske a ruske zpravy, se distancuji od predstavitelu statu drzicich se za kridla, protoze tam sli take predstavitele zewmi, ktere se svobodou slova nemaji absolutne nic spolecneho. V zemich jako Egypt, Rusko, Turecko a Arabske Emirtaty (tito se zucastnili miroveho pochodu), jsou stale zurnalisti, blogeri a spisovatele za sve myslenky stihani, vezneni i zastreleni. To byla ta parodie.

http://www.democracynow.org/2015/1/13/reporters_without_borders_on_witnessing_the

1 0
možnosti
MK

Svoboda slova buď je, nebo není. Ve Francii i ostatních evropských zemích si o ní taky můžou nechat jen zdát.

http://www.bbc.com/news/world-europe-30811401

1 0
možnosti
MM

Je naprosto neuvěřitelné jak lze manipulovat lidmi. Žasl jsem nad tupostí a stádovitostí Francouzů a i Čechů - viz televize Prima a Nova, kde to měli jako na krámu.

To samé ten "průvod", který "vedli" politici. Politici žádný průvod nevedli, šli sami a davy ovcí byly až stovky metrů za nimi - je to na některých fotkách i v iDnes dobře vidět, musejí to ovšem být fotky z výšky. Je neuvěřitelné a pohrdám těmi ovcemi, které se pak přidaly - aby je nechali jít hned za "politiky" to ne, ale pak dělat jak je to masové, fuj! Festival tuposti a ovcovosti.

1 3
možnosti
MK

Súhlas s článkom. "Ja som Charlie" sa stalo prázdnym gestom. Časopis ide na dračku, a cynik by prehlásil že lepší marketing časopis nikdy nemal. Ale pýtam sa je normálne, aby ľudia ktorých o plátku nič nevedeli, nezaujímali sa o islam, satiru a podobne vyčkávali od skorých ranných hodín na to aby si kúpili niekoľko výtlačkov??? Na čo? Čítať ho desaťkrát nebudú...

Úprimnú sústrasť pozostalým, a česť pamiatke mŕtvym -  bohužial z tejto tragédie sa niekto v pozadí snaží vyťažiť politické body, zisk a hlavne vštepiť nenávisť. Mediálna manipulácia najhrubšieho zrna. O Donbase, Palestíne a pod. ani zmienka.

Čárlí je dnes všade... a stal sa oslepujúcou svetlicou ktorá odvracia zrak ľudí od ostatných, a nemenej vážnych problémov.

2 2
možnosti
JR

J62a15r98a 52R68a55n60k

14. 1. 2015 22:53

Problemy zde v diskusich vidim take, ve spouste spatnych informaci, prekladech a neznalosti jazyka. Cerny humor, ktery se pouziva vetsinou jenom u nas, je akceptovan, satira, graficke novely, komiksy.....na to nejsme zvykli....

1 0
možnosti
JH

J25a24n 11H83a85n40á86k

14. 1. 2015 22:52

Zvládl jste to říct mnohem stručněji a lépe, než já :)

Za to máte ode mě karmu. Každopádně pár Vašich otazníků z Vašeho článku jsem vzal trochu "hlouběji", tak snad Vám můj článek pomůže jistý "ovčí" syndrom objasnit.

1 0
možnosti
MM

Díky za tip, přečetl jsem si ho.R^

0 0
možnosti
DK

Me zase uz ani neprekvapuje, ze spousta lidi takovou jednoducou vec nepochopila. Samozrejme heslo "ja jsem Charlie" neznamena vubec to, ze se jeho autor musi ztotoznovat s postoji casopisu (nehlede na to,ze je ten casopis udajne levicovy, coz spousta tech "Charlie" neni). Cili pokud nekdo prohlasuje, ze neni Charlie proto, ze Charlie je "levicak", pak je to blb, co nic nepochopil. Naproti tomu, pokud nekdo prohlasuje, ze neni Charlie proto, ze si casopis dela srandu z neciho nabozenstvi, tak je to v poradku. Byt Charlie znamena de facto byt dalsi potencialni obet islamistu, protoze se nehodlam vzdat svych hodnot. Jinak co se davu tyce, tak clovek, ktery se za kazdou cenu snazi proti davu vymezit, neni o nic vetsi intelektual (to slovo jsem pouzil proto, ze ti "samovyclenenci" se z nejakeho duvodu za intelektualy povzuji) nez ta bezna "ovce". Jo, je to mozna vetsi egoista, ale nic vic a nic min...

1 0
možnosti
Foto

Tak nevím, no. Jsem člověk, kterému se nelíbí, když si někdo dělá srandu z něčího náboženství nebo jiných různých záležitostí, které prostě můžou dotyčnou skupinu hodně podráždit. Ale nemusím se hned nazývat člověkem, který není Charlie. Přijde mi to jako blbost. Ale lidé nejspíš potřebují taková krátká hesla, i když spousta z nich ani nerozumí tomu, proč se považuje za to být či nebýt Charlie...

1 0
možnosti
  • Počet článků 23
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1351x
"Obyčejný" občan, kterému není lhostejný svět kolem.

 

Seznam rubrik