Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K13l65á51r52a 10T22r45n18k19o13v92á 3534629324399

"Je suis Charlie" v překladu "Jsem Charlie" (to já je tam nadbytečné, patří do francouzské gramatiky, u nás se nepoužívá), je zřejmou parafrází na projev prezidenta Kennedyho před berlínskou zdí a má tedy hodnotu symbolu. 

Cit: „Všichni svobodní lidé, ať žijí kdekoliv, jsou dnes občany Berlína. A proto já, jako svobodný člověk, hrdě prohlašuji...,“ řekl prezident anglicky a s náležitým důrazem německy dodal: „Ich bin ein Berliner!“ (Jsem Berlíňan!).

+2/0
15.1.2015 10:01

J65a25r35a 46R38a37n95k 1841176219631

KLaroR^, prectete si prosim tento clanek, stoji to za to i pokud byste mela pouzit translator, coz si nemyslim;-)

https://ricochet.media/en/292/lost-in-translation-charlie-hebdo-free-speech-and-the-unilingual-left

0/0
16.1.2015 22:51

M26o56j18m81í37r 90R28o41d52e69n 6596625575917

Neděje se nic než to že společnost a lidi se vypořádají s tím to stavem a tématem, než přijde další a další ... .

+1/0
15.1.2015 8:35

Š69á53r56k48a 54M41a89t80y62á90š52o50v74á 1791585172809

Já jsem já! A vždycky budu! Odsuzuji terorismus jako takový a na to nemusím být ani nebýt Charlie...v okamžiku, jaký nastal v Paříži a jaký nastává i jinde, jsem to já a je jen na mě,jak ho prožiju...a co udělám.

0/0
15.1.2015 6:40

K43l41á45r95a 88T10r36n75k11o35v31á 3784699154619

Možná ale, že jsou v životě chvíle, kdy je potřeba dát najevo sounáležitost se stejně smýšlejícími, jednoduchý symbol je k tomu více než vhodný.

Prezidenta Kennedyho např. jistě nebude nikdo podezírat ze stádovosti.

+1/0
15.1.2015 10:09

J76a54r67a 82R48a45n62k 1781736449931

Reporteri bez hranic, ktere mam nastavene na compu asi tak jako Vy ceske a ruske zpravy, se distancuji od predstavitelu statu drzicich se za kridla, protoze tam sli take predstavitele zewmi, ktere se svobodou slova nemaji absolutne nic spolecneho. V zemich jako Egypt, Rusko, Turecko a Arabske Emirtaty (tito se zucastnili miroveho pochodu), jsou stale zurnalisti, blogeri a spisovatele za sve myslenky stihani, vezneni i zastreleni. To byla ta parodie.

http://www.democracynow.org/2015/1/13/reporters_without_borders_on_witnessing_the

+1/0
14.1.2015 23:52

M26i39c85h25a47l 81K45r88e26j30č21í 1946800531303

Svoboda slova buď je, nebo není. Ve Francii i ostatních evropských zemích si o ní taky můžou nechat jen zdát.

http://www.bbc.com/news/world-europe-30811401

+1/0
15.1.2015 0:17
Foto

V72o52j16t67e12c91h 85P89á73n30i22k 74S67r44. 5801621714617

Není tomu tak, napište v Německu, že nebyl holocaust.

Buď je anebo není žena těhotná, příteli. Nic víc. Všechno ostatní může i nemusí.

0/−1
15.1.2015 0:23

K94l82á96r89a 84T87r48n42k80o88v41á 3654589864399

Souhlas - částečná svoboda je oxymóron.

0/0
15.1.2015 10:05
Foto

J28i72r20k72a 15V42a11n40o48u22r94e35k 6177774538440

I zeme, kde podle nasich subjektivnich meritek neni zminovana svoboda, snad mohou vyjadrit spoluucast ... nedramatizoval bych to

+1/0
15.1.2015 2:08

M67i49l43a84n 69M33i81k66o28j28a68n 2215951589179

Je naprosto neuvěřitelné jak lze manipulovat lidmi. Žasl jsem nad tupostí a stádovitostí Francouzů a i Čechů - viz televize Prima a Nova, kde to měli jako na krámu.

To samé ten "průvod", který "vedli" politici. Politici žádný průvod nevedli, šli sami a davy ovcí byly až stovky metrů za nimi - je to na některých fotkách i v iDnes dobře vidět, musejí to ovšem být fotky z výšky. Je neuvěřitelné a pohrdám těmi ovcemi, které se pak přidaly - aby je nechali jít hned za "politiky" to ne, ale pak dělat jak je to masové, fuj! Festival tuposti a ovcovosti.

+1/−3
14.1.2015 23:34

M71a34r45i48a71n 70K88a65r29a93b52a 4573771890622

Súhlas s článkom. "Ja som Charlie" sa stalo prázdnym gestom. Časopis ide na dračku, a cynik by prehlásil že lepší marketing časopis nikdy nemal. Ale pýtam sa je normálne, aby ľudia ktorých o plátku nič nevedeli, nezaujímali sa o islam, satiru a podobne vyčkávali od skorých ranných hodín na to aby si kúpili niekoľko výtlačkov??? Na čo? Čítať ho desaťkrát nebudú...

Úprimnú sústrasť pozostalým, a česť pamiatke mŕtvym -  bohužial z tejto tragédie sa niekto v pozadí snaží vyťažiť politické body, zisk a hlavne vštepiť nenávisť. Mediálna manipulácia najhrubšieho zrna. O Donbase, Palestíne a pod. ani zmienka.

Čárlí je dnes všade... a stal sa oslepujúcou svetlicou ktorá odvracia zrak ľudí od ostatných, a nemenej vážnych problémov.

+2/−2
14.1.2015 23:23

M41i64l36a53n 72M25r24k11á68č94e89k 9520548851728

Souhlas.

+1/0
14.1.2015 23:51

J88a44r89a 14R32a10n71k 1381816739771

Jak to vite? Kde zijete? Kolik jinych, krome slovenskoceskych a ruskych zprav jste schopen absorbovat?

0/0
14.1.2015 23:54

M82a24r90i26a75n 14K75a64r86a13b84a 4513851910562

Viete, tu nejde o absorbovanie predkladaných správ a hltanie informácií z mienkotvorných médií. Myslím že nie som sám ktorý aktívne vyhľadáva správy a informácie aj z iných serverov, a médií. Ohľadne vašeho predchádzajúceho príspevku - Do pozornosti vám dávam len jednu vec. audiozáznam, rozhovor ohľadne karikatúry, p.Chmelár - rektor akadémie médií, pustite si od 9 min.

http://slovensko.rtvs.sk/relacie/k-veci/71807/k-veci-karikatura-mohameda-v-tyzdenniku-charlie-hebdo

0/0
15.1.2015 0:10
Foto

V33o75j53t80e27c44h 79P55á14n18i66k 72S66r62. 5691351534797

Jak to, že Vy to nevíte, při Vašem vzdělání a jazykovém vybavení? Nigerie pouze 2000 vybitých lidí před pár dny. Beslan. Dubrovka. Syrie. Irák. Afgánistán....

+1/0
15.1.2015 0:26

J93a41r10a 19R51a29n84k 1751886979681

Prave tu Dubrovku bych nepripominala, pozustali tech 165 zavrazdenych se domahaji pravdy u nejvyssiho soudu:-(

0/0
16.1.2015 22:54

J14a91r14a 21R75a75n94k 1841116569421

Problemy zde v diskusich vidim take, ve spouste spatnych informaci, prekladech a neznalosti jazyka. Cerny humor, ktery se pouziva vetsinou jenom u nas, je akceptovan, satira, graficke novely, komiksy.....na to nejsme zvykli....

+1/0
14.1.2015 22:53

J13a67n 86H18a18n40á19k 6121275779408

Zvládl jste to říct mnohem stručněji a lépe, než já :)

Za to máte ode mě karmu. Každopádně pár Vašich otazníků z Vašeho článku jsem vzal trochu "hlouběji", tak snad Vám můj článek pomůže jistý "ovčí" syndrom objasnit.

+1/0
14.1.2015 22:52

M71i90l59a56n 23M33r33k95á50č55e80k 9850988251628

Díky za tip, přečetl jsem si ho.R^

0/0
14.1.2015 22:59

J61a90n 85H73a50n52á32k 6601385419328

Děkuji, za přečtení, ale především Vám za článek a brilantní formulaci.

0/0
15.1.2015 0:02

D43a21n53i66e85l 80K90r73o30n23e61r 7284624716607

Me zase uz ani neprekvapuje, ze spousta lidi takovou jednoducou vec nepochopila. Samozrejme heslo "ja jsem Charlie" neznamena vubec to, ze se jeho autor musi ztotoznovat s postoji casopisu (nehlede na to,ze je ten casopis udajne levicovy, coz spousta tech "Charlie" neni). Cili pokud nekdo prohlasuje, ze neni Charlie proto, ze Charlie je "levicak", pak je to blb, co nic nepochopil. Naproti tomu, pokud nekdo prohlasuje, ze neni Charlie proto, ze si casopis dela srandu z neciho nabozenstvi, tak je to v poradku. Byt Charlie znamena de facto byt dalsi potencialni obet islamistu, protoze se nehodlam vzdat svych hodnot. Jinak co se davu tyce, tak clovek, ktery se za kazdou cenu snazi proti davu vymezit, neni o nic vetsi intelektual (to slovo jsem pouzil proto, ze ti "samovyclenenci" se z nejakeho duvodu za intelektualy povzuji) nez ta bezna "ovce". Jo, je to mozna vetsi egoista, ale nic vic a nic min...

+1/0
14.1.2015 22:34
Foto

L14u15c86i32e 81M86r91á55z78i28k26o52v36á 6874485391313

Tak nevím, no. Jsem člověk, kterému se nelíbí, když si někdo dělá srandu z něčího náboženství nebo jiných různých záležitostí, které prostě můžou dotyčnou skupinu hodně podráždit. Ale nemusím se hned nazývat člověkem, který není Charlie. Přijde mi to jako blbost. Ale lidé nejspíš potřebují taková krátká hesla, i když spousta z nich ani nerozumí tomu, proč se považuje za to být či nebýt Charlie...

+1/0
14.1.2015 23:17

M24i89l89a22n 51M83r69k98á93č35e94k 9490988711338

No, vidíte. Mně zase přijde náboženství (nebo politika) jako ideální cíl satiry. Např. film Monty Python: Život Briana patří mezi mé nejoblíbenější. Ale nemusím se nazývat Charlie... Jinak souhlas, krátká hesla jsou chytlavá.

+2/0
14.1.2015 23:43

J12a88r47a 26R73a16n59k 1451506659731

V tom pripade jste nepochopil Rv Takze ani Achmed the dead terrorit? I Jeff Dunham musel svuj program zmenit. Takze budete brblat proti prijimani uprchliku ze Syrie, ale zasadni "freedom of speech" je spatny???Rv

+1/0
14.1.2015 23:57
Foto

L48u69c38i63e 85M80r82á40z14i71k80o48v62á 6314265321863

Ten film jsem neviděla, díky z tip... :) No, mně je jedno, že si z toho dělá někdo legraci pro tu legraci samotnou. Ale právě mi vadí to, že to spoustu lidí provokuje. No a pak to může skončit tak, jako v tomto konkrétním případě. Lidé jsou různí... Ne každý to pobere.

+2/0
14.1.2015 23:59

J60a96n 15H79a55n92á49k 6471495319648

Pane Mrkáčku, ano, právě krátká hesla nám šetří čas, neboť každý nemá čas "filozofovat" nad každou mainstreamovou událostí, nicméně Vy jste to v článku krásně rozlišil (což se mě při sebelepší vůli nepovedlo), tj. "Zatímco u prvního se jednalo o určitý druh podlehnutí masovosti – na emotivní vlně, u druhého jde spíše o snahu „prodat“ své politické či náboženské názory a současně se odprezentovat jako ten, který nejde s davem."

Akorát bych vynechal tu "masovost" protože právě lidi spojují emoce, což je naopak pozitivní "masovost".

Každopádně ta věta je geniální!

0/0
15.1.2015 0:08

M24i63l54a48n 56M76r45k10á69č40e49k 9240658681678

Díky.

0/0
15.1.2015 21:57



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.