Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J12a35r26d53a 27C67h34o78v83a72n85e37c 6851845273469

V pozadí je placená snaha rozložit vztahy mezi Čechy a Slováky a vyvolat zde nepřátelství, které se nepodařilo vyvolat ani rozpadem federace.

0/0
26.6.2014 9:52
Foto

V16l54a82d21i47m94í86r 93V23o76l83k50o 6780152327599

Jen pózérský blbeček, jehož průměrné "umělecké" schopnosti nijak jinak ve známost nevynesou. Co k tomu říci? Nic moc. Vztahy se SK jsou dobré a umělce je nejlepší uvrhnout v zapomnění, kam stejně, až mu dojdou prvoplánové provokace a začne se opakovat, padne.;-)

+3/0
26.6.2014 7:31

M93i51r34o45s22l68a95v 68P93e20t84r 1222260878551

Vlajka jako symbol by měl představovat pro skutečné vlastence vztah ke své vlasti a hrdost na svou vlast. Pro mnoho Čechů je však  hrdost na svůj národ cizí slovo. Bohužel.[>-] Dřív jsem se slovu vlastenec smál. Od doby, co jsme v EU, se už tomu slovu nesměji, spíše naopak.

+1/0
26.6.2014 6:33

A45n46t10o27n87i49n 91K17a87d58l41c13e48k 9612119281886

Sice slovensky nacionalismus je o neco silnejsi nez cesky, ale ani ten neni bez viny.  Z pohledu moravskeho patriota je to co cesky nacionalismus napachal pod rouskou socialismu a komunismu neomluvitelne.  proto se nedivte pohledum, ktere pro nektere hrde Cechy nejsou zrovna kosher.

0/0
25.6.2014 23:39
Foto

F31r60a91n73t25i31š76e22k 43K96š97í30r 2169406585

Je fajn, že se autor narodil později a o pár kilometrů jinde, protože jinak by za svou újmu pociťoval, kdyby náhodou někdo  počmáral hákový kříž.  Nebo kdyby se narodil v současnosti,  ale například v muslimské rodině,  cítil by se pokořen, kdyby někdo šlápl na Korán, atd. atd.

+1/−2
25.6.2014 23:10

M76i75l66a61n 38M22r25k71á45č19e31k 9960598661778

A Vy nemáte žádný symbol jehož zneuctění by Vám vadilo?

+2/0
25.6.2014 23:13
Foto

F78r71a58n92t48i10š66e78k 33K12š13í29r 2679436615

Měl jsem, stejně jako vy.  Vlajku, hymnu.  Mnohokrát jsem zaslzel, když jsem se díval na státní vlajku ČR jak stoupá za zvuků hymny.  Dnes ty symboly chápu jako symboly násilí a proto jsem k nim ztratil jakoukoliv úctu. Jsou to jen obrázky, je to jen hudba, která nás přiřazuje k určité daňové farmě.  Nic víc.   Proč bych měl pociťovat nějakou újmu, když někdo pálí nějaké obrázky, které jsem ani nenakreslil, ale ani si je nevybral.    Moje odpověď na Vaši otázku tedy je:  Ne žádný takový symbol, jehož zneuctění by mne vadilo, nemám.

0/−2
25.6.2014 23:26

M58a21r81i74e 50Š19í48p85k56o53v21á 5392942244587

To je smutné.

+1/0
26.6.2014 8:17
Foto

P52a96v49e84l 13D59v29o48ř61á34k 5739725474930

Ano, má. Je to jeho brnění. Protože vlajka a pod. jsou symboly státu, nemůže mu jejich zneuctění vadit.

0/0
26.6.2014 10:01
Foto

F94r60a66n59t62i43š80e86k 20K80š31í35r 2609296975

A vy máte svůj totem. :-)

0/0
26.6.2014 10:24

K33a51r23e81l 82Š27i98n68d47e94l98á33ř 3467192372569

Myslím, že podobné věci jsou věcí obyčejné lidské slušnosti a ohleduplnosti. Nejsem muslim, ale opravdu nepociťuji žádnou potřebu šlapat na Korán (a to islám nesnáším), dokonce bych o každém, kdo by tak činil, řekl to samé, co si myslím o zmiňovaném umělci. Prostě vím-li, že něco někoho uráží, tak to nebudu činit, pokud ho nemám v úmyslu urazit (není-li tento postoj v přímém rozporu s mými vlastními zájmy, samozřejmě). Svoboda a odpovědnost by měli jít ruku v ruce.

+4/0
25.6.2014 23:16

M24i87l29a95n 90M76r58k17á13č76e31k 9710888651158

Opět souhlas.

0/0
25.6.2014 23:20
Foto

F35r77a34n79t51i56š72e77k 55K10š60í42r 2239536165

Ano ohleduplnost k druhým lidem je to proč já symboly státní moci veřejně nehanobím. Jinak jsou mi ukradené.

0/−2
25.6.2014 23:32

K33a71r32e61l 34Š43i82n69d89e30l73á91ř 3197932612939

Pan umělec je prostě blbec. A ti, co ho v tom podporují, také. Omlouvám se redakci za vulgarismy, ale jsou situace, kdy dobře umístěný vulgarismus vystihne realitu lépe než tisíc odborných výrazů.

+7/0
25.6.2014 23:02

M42i69l69a29n 81M88r45k59á10č24e36k 9850818471708

Souhlas

+2/0
25.6.2014 23:04
Foto

L34a44d79i25s96l37a15v 94N24á15d13v42o69r56n94í78k 6444845397406

..zdá se mi to n ebone...???..ale tohle už jsem někde četl....

0/0
25.6.2014 22:56

M60i33l17a56n 33M57r95k74á51č95e22k 9440548491578

Nevím. Na výstavě jsem sám nebyl, jen jsem o ní četl článek...

0/0
25.6.2014 23:05
Foto

F94r81a87n65t78i37š66e37k 59K34š93í66r 2249246835

Dobře indoktrinovaný člověk, tj. většina co prošla státním školním systémem, pociťují jako svou újmu, pokud někdo ničí symboly moci jeho pánů.  Říkám jim šílenci s vlajkami. Je hloupost cítit nějakou úctu ke státním symbolům, jako je vlajka, hymna nebo znak.

0/−6
25.6.2014 22:24
Foto

M94a35r58t40i23n 11P85e83š49e54k 7401928594685

Pro mě je to symbol, kterého si vážím a je mi jedno, že jsem podle vás hlupák, není o tom právě svoboda.

+6/0
25.6.2014 22:34
Foto

F64r54a47n87t68i38š10e16k 28K12š80í36r 2389496425

I chytrý člověk se může v jistých věcech chovat hloupě. Je to jen o stupni poznání.

0/−2
25.6.2014 22:57

M18i73l10a49n 92M65r97k43á68č65e18k 9500508931168

Lidstvo vždy vyznávalo symboly - např. kříž, symbol křesťanů. Myslím, že s projitím státním školním systémem to nemá nic společného. Já třeba nosím snubní prsten = symbol manželství. A jeho hanobení by dost na...štvalo:-)

A u státních symbolů jde o něco podobného. Zkrátka pokud je člověku něco blízkého, má k tomu nějaký vztah, nechce vidět hanobení symbolu, který ono "něco" představuje.

+5/0
25.6.2014 23:11

M19i72l21o89s71l65a64v65a 17M95e81n24c97l29o89v80á 9927229827105

Pane Kšíre, symbol jakých pánů proboha? Tím myslíte, že česká vlajka, hymna, státní znak apod. je symbolem české vlády? Nebo jaké "pány" máte na mysli?

Je to můj symbol, protože se k němu hlásím,a žádní "pánové" ho nevlastní. V této zemi jsem se narodila, narodili se tu moji rodiče, prarodiče, praprarodiče... Mám ji ráda, z jejího jazyka, kultury a historie  jsem vzešla a v nich jsem vyrostla.

Symboly této země patří lidem, kteří tu žijí, spojuje je jazyk, kultura i duch národa a velmi dobře to cítí. Totéž ctím i u jiných zemí a národů.

 Ať se Vám to líbí nebo ne, symbol, který přijme za svůj celý národ, je symbolem národním. Symboly v sobě nesou velkou sílu, a pokud si neuvědomujete jejich dosah, je to zkrátka Vaše věc, ale nenazývejte hlupáky nebo šílenci lidi, kteří symboly vnímají jinak než Vy a nevidí za nimi "pány".

+9/0
25.6.2014 23:19
Foto

F60r74a94n26t10i97š46e96k 46K73š32í89r 2439176215

Je to jen o stupni poznání a ty symboly vám byly vnucené.  Pochybuji, že byste si je vybrala sama.  Není to nic spontánního, jako jazyk a kultura, jak se mi tu snažíte namluvit.

0/−1
25.6.2014 23:56

O19t69o 73S82t34r22á91n85s50k72ý 1751260498555

I jazyk i kultura mi byly také "vnuceny", protože jsem vyrostl právě v této zemi, nevybral jsem si je sám. Mám pocit, že si to asi navzájem nevysvětlíme. Vy jste velmi spontánní člověk, který zřejmě necítí úctu a respekt před ničím, co jedince ve společnosti spojuje. Máte pocit, pane Kšíre, že zpívání národních písniček ve sklépku při vínečku je také spontánní, ačkoliv kdybyste vyrostl někde v Africe, tak byste stejně spontánně mlátil do dřevěného bubínku? Jaké je vaše chápání rozdílu mezi spontánností a vnuceností? Já osobně jsem vnucenosti zažil poměrně hodně za minulého režimu, ale [>-]vlajku respektuju docela spontánně, jako předložku u dveří ji za umění rozhodně nepovažuju, autor podle mého mínění spíš pociťuje touhu dráždit, případně se tímhle dost primitivním způsobem zviditelnit - což se mu evidentně podařilo - :-(.

+3/0
26.6.2014 7:37
Foto

F81r17a88n74t98i88š18e73k 73K92š34í90r 2419746735

Spontánní je to co vzniklo samovolně, co se prosadilo a prosazuje, aniž by to někdo nařizoval, nebo vynucoval násilím.

0/0
26.6.2014 10:26

M87a69r14i37e 55Š16í56p80k30o95v58á 5872982784757

Co je v tomto případě hloupost, je diskutabilní.

0/0
26.6.2014 8:19
Foto

F54r26a38n17t71i74š42e81k 68K42š28í83r 2789416175

Proto také o tom diskutujeme. :-)

+1/0
26.6.2014 10:27

M60i33r31o80s22l27a68v 68K68u35l84h58a10v75ý 5299232631

R^  Komu si stěžovala paní velvyslankyně a jaká byla reakce oficiálních míst?

+2/0
25.6.2014 21:36

M57i45l84a62n 26M97r92k14á55č51e30k 9580238971948

Oficiální reakcí bylo, že Ministerstvo kultury SR odebralo organizátorům výstavy dotaci - 5.000 Euro.

Státní instituce s tím neměly nic společného, jednalo se o soukromou výstavu nazvanou "Privátní nacionalismus".

+2/0
25.6.2014 21:43

J57a97r24d45a 70C39h19o17v28a40n79e16c 6951545293279

Tak to je dobrá reakce. To se mi líbí.

+1/0
26.6.2014 9:55

M21a96r42i31e 61Š42í24p55k76o79v60á 5622132704727

To mě tedy doslova šokuje, že se někdo takhle opovržlivě chová, a ještě to považuje za umění. Ještě u "sousedů" přetrvává komplex z Pragocentrismu - asi. Tuto domněnku navozuje i fakt, že za vysílání pořadů v češtině, jsou ve slovenské tv udělovány pokuty. Za blog dávám karmu a dík.

+10/0
25.6.2014 20:19

M21i37l69a22n 39M45r20k16á44č26e65k 9770668711788

Ministerstvo kultury SR se od akce distancovalo a sebralo autorům dotaci...

+3/0
25.6.2014 21:43

P74a92v58e18l 97K96o80l83á49č79e27k 9634814672681

Proč ty uvozovky u sousedů? Slováci jsou vskutku naši sousedé.

"přetrvává komplex z Pragocentrismu". Komplex z Pragocentrismu? Spíš nasranost, zejména na Moravě a ve Slezsku.

0/0
25.6.2014 23:59

M45a94r90i69e 66Š76í60p43k23o82v93á 5402642644887

Uvozovky jsem použila možná zbytečně - mělo to zdůraznit tyto a ne jiné sousedy. Nepovedlo se.

0/0
26.6.2014 8:28

J63a48r62d28a 71C61h65o31v86a33n40e19c 6161405713759

Pragocentrismus vadí i v Liberci a Ustí a Plzni a Budějicích...

+1/0
26.6.2014 9:57
Foto

P73a20v53e55l 97D11v15o37ř65á91k 5979275534430

A ze všeho nejvíc v Kozodírkách.

viz http://www.mapy.cz/#!/zakladni?x=15.1953931&y=50.3682322&z=12&source=ward&id=5662

0/0
26.6.2014 10:06

M17a27r44i85e 61Š55í11p26k45o81v21á 5642802634357

O tom nepochybuji. Bylo, jest a bude. Ale co se týká Slováků, to je jiná kategorie. Když jsme byli společně, tak měli všechno, co si vyřvali - ale pořád to bylo málo. Tak chtěli rozdělit, ale teď, když mají udělat kariéru, tak se hrnou do Prahy. Tak co vlastně chtějí?

0/0
26.6.2014 15:55

P14e83t69r 12D38u48s 6423621588603

Pokud to bylo v Košicích,neměla by na zemi ležet vlajka Maďarska?:-)

+3/0
25.6.2014 20:12

V97ě56r64a 10K28a28b57í14č51k47o78v63á 7154246360927

To by asi takhle v klidu neproběhlo;-D

+3/0
25.6.2014 22:09

P62e55t72e91r 71S95m31r67e62k 3622590840892

Ja s Vami súhlasím. Akurát mi je ľúto, že už to nieje aj moja vlajka. Miesto toho máme tú istú ako v 38 :-P

+8/0
25.6.2014 19:44

J84a55n 28J86o30š60t 9369817671402

Pane Smreku, pokud se stále (jako já) cítíte Čechoslovákem, tak ta vlajka je i Vaše.

+10/0
25.6.2014 19:50

M39i72l84o26s58l21a77v90a 17M56e65n55c69l65o37v92á 9457929157255

Pane Smreku, také jsem onehdy poslední den ještě společného československého roku uronila slzu. Ale bezvadné je, že vztahy mezi námi jsou dobré a nic na tom nezmění ani výše jmenovaný "umělec". Necháme ho zvracet a jedeme dálR^:-).

+10/0
25.6.2014 20:07

M37i43l12a84n 63R27a27d36e32k 3557946631881

aspon vidite co citi Americane, pro ty je vlajka posvatnejsi nezli pro jakehokoliv Evropana, Americane jsou pro Evropany fanglickari. Tak to vidite

+2/0
25.6.2014 19:43

M69i55l43o60s28l40a60v15a 96M13e25n33c56l62o82v93á 9257459987485

Pane Mrkáčku, nejste nacionalista, máte pouze úctu ke své zemi, kterou symbolizuje mimochodem také vlajka, A to by měl mít každý. S nebohými "umělci" typu onoho "výtvarníka" byste se možná setkal i u nás. Arogance a ubohost některých "rádobyumělců" nezná mezí. Největší hloupost a ubohost ovšem projevují ti, kteří takové "dílo" nazývají uměním, nebo s tím souhlasí. Přesně jak jste řekl - umění je odvozeno od slova UMĚT. A mnohdy takoví jedinci typu uvedeného autora pouze zvracejí na veřejnost své komplexy a vlastní problémy a utěšují sami sebe pocitem, že vytvářejí jakousi "avantgardní provokaci". Zapomínají ovšem, že zvracet na veřejnosti zvládne každý neumětel. Možná i vůl.

+13/0
25.6.2014 19:35

V65ě55r74a 55K67a88b35í64č81k36o27v86á 7194226180477

Ten "umělec" je slovenský nacionalista,který má i po letech stále komplex směrem k Čechům a navíc je to blbec.

+13/0
25.6.2014 19:30
Foto

M96a41r39t94i11n 98P13e85š48e11k 7691118814375

Souhlas, ohledně té perličky, tak v případě ČR by se jednalo o porušení zákona.

+6/0
25.6.2014 19:27

M83i89l49a87n 42M12r65k17á94č46e13k 9420278861908

Dle vyjádření slovenských aktivistů se k tomu vyjádření solidarity připojí v Praze galerie Tranzitdisplay...

+1/0
25.6.2014 21:47
Foto

M16a85r59t30i52n 97P23e45š94e61k 7261538154535

Pak, pokud udělají to co na Slovensku, tak by měli být obvinění zhanobení státních symbolů ČR.

+2/0
25.6.2014 21:51

M84i61r50o74s42l48a84v 84P53e14t23r 1102920978221

Také jsem hrdý, že jsem nacionalista.

+6/0
25.6.2014 19:19



Bohyně v teplácích od Armaniho

Petice

Na co je hrdá ta, která má tepláky pro všechny příležitosti? Přečtěte si rozhovor se Zuzanou Hubeňákovou.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.